Узаемадзеянне з установай агульнай сярэдняй адукацыі

Праблема пераемнасці паміж дашкольнай і пачатковай адукацыяй актуальная ва ўсе часы. Пры паступленні выпускнікоў дашкольнай адукацыі ў пачатковую школу адбываецца іх прыстасаванне да новых умоў, якое ажыццяўляецца на аснове фарміравання іх гатоўнасці да навучання ў пачатковай школе. Працэс адаптацыі выпускнікоў у пачатковай школе многааспектны і ўключае прыстасаванне да рэжыму работы школы; школьнага і вучнёўскага калектыву; арганізацыйных формах навучання і выхавання; традыцыям і каштоўнасцям пачатковай школы.

Пераемнасць дашкольнай установы і школы прадугледжвае, з аднаго боку, перадачу дзяцей у школу з такім узроўнем агульнага развіцця і выхавання, які адказвае патрабаванням школьнага навучання, з другога - апору школы на веды, уменні, якасці, якія ўжо набыты дашкольнікамі, актыўнае выкарыстанне іх для далейшага ўсебаковага развіцця навучэнцаў.

Для паспяховага навучання ў пачатковых класах дзіцяці неабходная адпаведная дашкольная падрыхтоўка: развіццё матывацыйнай, пазнавальнай, эмацыянальнай, валявой і іншых сфер дзейнасці. Якія гульні і практыкаванні гэтаму садзейнічаюць Вы можаце пазнаёміцца ў раздзеле "Бацькам" ва ўкладцы "Хутка ў школу".

Арганізацыя работы па пераемнасці паміж ДУА "Зубкаўская сярэдняя  школа Клецкага раёна"  з нашай установай дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца па трох напрамках:

метадычная работа з педагогамі,

работа з дзецьмі,

работа з бацькамі.

Формы ажыццяўлення пераемнасці:


Узаемадзеянне педагогаў: 

сумесныя нарады пры дырэктары ,

правядзенне дыягностыкі па вызначэнні гатоўнасці дзяцей да школы; 

наведванне адкрытых заняткаў установы дашкольнай адукацыі; 

кансультаванне настаўнікамі педагогаў групы.
Супрацоўніцтва з бацькамі: 

сумесныя бацькоўскія сходы з педагогамі дашкольнай установы адукацыі і настаўнікамі школы; 

кансультацыі з педагогамі дашкольнай установы адукацыі і школы; 

візуальныя сродкі зносін (стэндавы матэрыял, выставы  і інш.)

Работа з дзецьмі:  экскурсіі ў школу;

наведванне школьных выстаў, 

сустрэчы з былымі выхаванцамі дзіцячага сада (вучнямі пачатковай і сярэдняй школы); 

выступленні вучнямі школы перад выхаванцамі ўстановы;

арганізацыя сюжэтна-ролевай гульні "Школа".

       Адным з накірункаў у рабоце па пераемнасці паміж дашкольнай і першай ступенню агульнай сярэдняй адукацыяй з'яўляецца арганізацыя групы па падрыхтоўцы да навучання ў школе. Заняткі арганізуюцца ў класе пачатковай адукацыі, вядзе заняткі будучы класны кіраўнік.

        У 2023/2024 навучальным годзе  група па падрыхтоўцы да школы будзе арганізавана ў час зімовых і вясенніх канікул.

Нарматыўнае прававое забяспечанне дзейнасці па арганізацыі пераемнасці

Нормативные правовые документы по обеспечению преемственности дошкольного и общего среднего образования 

  1. Закон Республики Беларусь от 14 января 2022 г. № 154-З «Об изменении Кодекса Республики Беларусь об образовании»
  2. Постановление Совета Министров Республики Беларусь от 09 августа 2022 г. № 518 «О реализации Закона Республики Беларусь от 14 января 2022 г. № 154-З „Об изменении Кодекса Республики Беларусь об образовании“»
  3. Приказ Министерства образования Республики Беларуси о преемственности дошкольного и общего среднего образования в современных условиях: организационный, содержательный и образовательно-технологический аспекты 08.07.2014 № 612
  4. Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 04 августа 2022 г. № 203 «Об утверждении Положения об учреждении дошкольного образования»
  5. Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 04.08.2022 №228 "Об утверждении образовательного стандарта дошкольного образования».
  6.   Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 24 сентября 2007 г. № 50 «Об утверждении перечней оборудования для учреждений, обеспечивающих получение дошкольного образования» (в ред. постановления Минобразования от 04.11.2009 № 69).
  7. Постановление Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 25.01.2013 № 8 "Об утверждении Санитарных норм и правил "Требования для учреждений дошкольного образования" и признании утратившими силу некоторых постановлений Министерства здравоохранения Республики Беларусь и их отдельных структурных элементов".
  8. Пастанова Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20 снежня 2011 г. № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі»
  9. Постановление Министерства образования Республики Беларусь 26.12.2018 № 125 «Об утверждении образовательных стандартов общего среднего образования».
  10. Постановление Министерства здравоохранения Республики Беларусь 27 декабря 2012 г. № 206 «Об утверждении санитарных норм и правил «Требования для учреждений общего среднего образования» и утративших силу некоторых постановлений Министерства здравоохранения Республики Беларусь и их отдельных структурных элементов» (в ред. постановлений Минздрава от 29.07.2014 № 63, от 25.11.2014 № 78, от 17.05.2017 № 35, от 03.05.2018 № 39).
  11. Постановлением Совета Министров Республики Беларусь от 07.08.2019 № 525 «Специфические санитарно-эпидемиологические требования к содержанию и эксплуатации учреждений образования».
  12. Постановление Министерства здравоохранения Республики Беларусь 30 октября 2020 г. № 92 «Об изменении постановления Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 29.12.2012 № 217».
  13. Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 12 июня 2014 г. № 75 «Об установлении перечней мебели, инвентаря и средств обучения, необходимых для организации образовательного процесса учреждениями образования, реализующими образовательные программы общего среднего образования, учреждениями образования, реализующими образовательные программы специального образования, иными организациями, индивидуальными предпринимателями, реализующими образовательные программы специального образования на уровне дошкольного образования».

згарнуць