Камісія па супрацьдзеянню карупцыі

Палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянню карупцыі

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Загад загадчыка

Дзяржаўнай установы адукацыі

«Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна»

                                                                  ад 20.06.2019 № 41

 

ПАЛАЖЭННЕ

аг. Зубкі

20.06.2019

аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі

дзяржаўнай установы адукацыі

«Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна»

 

1. Дадзеным Палажэннем вызначаецца парадак стварэння і дзейнасці ў дзяржаўнай установе адукацыі «Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна» (далей – установе) камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (далей – камісія).

2. Камісія ствараецца загадам загадчыка ўстанова дашкольнай адукацыі ў колькасці не менш за пяць членаў пад старшынствам загадчыка. Намеснік старшыні і сакратар камісіі абіраюцца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.

Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў установы, у тым ліку якія ажыццяўляюць фінансава-гаспадарчую і вытворчую дзейнасць, бухгалтарскі ўлік, распараджэнне бюджэтнымі грашовымі сродкамі, захаванасць уласнасці і эфектыўнае выкарыстанне маёмасці, кадравую і юрыдычную працу, а згодна з рашэннем кіраўніка ўстановы – таксама з ліку грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб.

3. Камiсiя ў сваёй дзейнасцi кiруецца Канстытуцыяй Рэспублiкi Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 года № 305-З “Аб барацьбе з карупцыяй”, Тыпавым палажэннем аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі (у рэд. Пастановы Савета Міністраў ад 23.04.2015 № 326, Пастановы Савета Міністраў ад 28.06.2018 № 502, Пастановы Савета Міністраў ад 30.04.2019 № 267), іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і дадзеным Палажэннем.

4. Асноўнымі задачамі камісіі з’яўляюцца:

акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі ўстановы адукацыі;

абагульненне і аналіз інфармацыі, якая паступае, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй,  аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы адукацыі;

своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;

распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ва ўстанове, аналіз мер, што прымаюцца;

узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб’яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;

разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;

разгляд пытанняў выканання правілаў этыкі дзяржаўных служачых (карпаратыўнай этыкі);

прыняцце мер па ліквідацыі наступстваў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.

5. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:

удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;

прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэнні, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

распрацоўвае меры па прадухіленні або ўрэгуляванні карупцыйных сітуацый;

распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;

уносіць кіраўніку ўстановы прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці падначаленых работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйныя правапарушэнні;

выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяўлення карупцыі;

разглядвае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні працаўнікоў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяўленняў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў.

6.Дзейнасць камiсii ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы на каляндарны год, што зацвярджаецца на яе паседжаннях.

План работы камісіі на каляндарны год з пералікам пытанняў, якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі, павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ў глабальнай камп’ютарнай сеткі інтэрнэт не пазней за 15 дзён з дня яго зацвярджэння.

Інфармацыя пра дату, час і месца правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі ў глабальнай камп’ютарнай сеткі інтэрнэт не пазней за 5 рабочых дзён да дня правядзення пасяджэння камісіі.

7. Не могуць з’яўляцца адначасова членамі камісіі асобы, якія знаходзяцца ў шлюбе або  ў адносінах блізкага сваяцтва.    

8. Старшыня камісіі:

нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;

арганізуе работу камісіі;

вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;

зацвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на яе пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змены;

дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні.

У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі вызначае дату новага пасяджэння, але не пазней, чым праз месяц з дня, калі  пасяджэнне не адбылося.

9. Члены камісіі маюць права:

уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі; выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;

задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;

знаёміцца ​​з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія датычаць яе дзейнасці;

у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі падаць у пісьмовай форме асобную думку па разглядзеным пытанні, якая падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;

ажыццяўляць iншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.

10. Члены камісіі абавязаны:

прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;

удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць аб гэтым старшыні камісіі;

па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;

не здзяйсняць дзеянняў, што дыскрэдытуюць камісію;

выконваць рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні);

неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;

добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.

Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.     

11. Сакратар камісіі:

абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;

вядзе дакументацыю камісіі;

паведамляе членам камісіі і запрошаным асобам аб месцы, часу правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;

забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;

забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій;

ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.

12. Перашкаджанне членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і цягне прымяненне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

121. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіраваць ва ўстанову, у якой створана камісія, прапановы аб мерах аб супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі.

Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі камісіі, разглядаюцца на пасяджэнні камісіі і далучаюцца да матэрыялаў дадзенага пасяджэння.

Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.

У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба мае права накіраваць адпаведную прапанову аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі ў вышэйстаячы дзяржаўны орган іншы дзяржаўны орган у адпаведнасці з кампетэнцыяй, устаноўленай заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй.       

13. Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтныхпарушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе.

У пасяджэнні камісіі ўдзельнічаюць прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у дачыненні да якіх старшынёй камісіі прынята рашэнне аб іх запрашэнні на гэтае пасяджэнне.

У ходзе паседжання разглядаюцца пытанні, звязаныя:

з усталяванымі парушэннямі работнікамі ўстановы антыкарупцыйнага заканадаўства, прымяненнем да іх мер адказнасці, устараненнем парушэнняў, іх наступстваў, а таксама прычын і ўмоў, якія садзейнічаюць рашэнню названых парушэнняў;

з захаваннем ва ўстанове адукацыі парадку здзяйснення закупак тавараў (работ, паслуг);

з абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных і пазабюджэтных сродкаў ва ўстанове адукацыi;

з урэгуляваннем альбо прадухіленнем канфлікту інтарэсаў.

14. Камісія правамоцна прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі з’яўляецца абавязковым для выканання работнікамі ўстановы. Невыкананне (неналежнае выкананне) рашэння камісіі цягне адказнасць у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

15. Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на яе пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з’яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэнні камісіі афармляюцца пратаколам.

16. У пратаколе ўказваюцца:

месца і час правядзення пасяджэння камісіі;

найменаванне і склад камісіі;

звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з’яўляюцца яе членамі;

парадак дня пасяджэння камісіі, змест разгледзеных пытанняў і матэрыялаў;

прынятыя камісіяй рашэнні;

звесткі аб далучэнні да пратакола пасяджэння камісіі матэрыялаў.

 17. Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмiн з дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.

згарнуць

Склад камісіі

 
 

            

         Склад камісіі па супрацьдзеянню карупцыі:

         старшыня камісіі: Дорына Я.І., загадчык дзіцячага сада;

         члены камісіі: Арлова А. П., выхавальнік дашкольнай адукацыі, старшыня прафсаюзнай арганізацыі, сакратар;

                                     Скрунда С.П., выхавальнік дашкольнай адукацыі.

                                    

Загад аб стварэнні камісіі

 

ВЫПІСКА З ЗАГАДА                                                           

01.11.2021   № ____

                          аг. Зубкі                                                          аг. Зубки

Аб стварэнні камісіі

па супрацьдзеянні карупцыі

ва ўстанове дашкольнай адукацыі

        На падставе Закона Рэспублікі Беларусь ад 15.07.2015 “Аб барацьбе з карупцыяй” № 305-З, у сувязі з кадравымі змяненнямі,  у мэтах забяспечання безумоўнага выканання антыкарупцыйнага заканадаўства, далейшага ўдасканалення работы па прафілактыцы карупцыйных праяў ва ўстанове дашкольнай адукацыі, ліквідацыі прычын і ўмоў, якія садзейнічаюць іх з’яўленню, 

ЗАГАДВАЮ:      

          1.1. Стварыць камісію па супрацьдзеянні карупцыі ў складзе:

         старшыня камісіі: Дорына Я.І., загадчык дзіцячага сада;

         члены камісіі: Арлова А. П., выхавальнік дашкольнай адукацыі, старшыня прафсаюзнай арганізацыі, сакратар;

                                     Скрунда С.П., выхавальнік дашкольнай адукацыі.

 

Загадчык                                                             Я.І.Дорына

 

 

згарнуць

План работы камісіі

ЗАЦВЯРДЖАЮ

загадчык дзіцячым садам

___________А.П.Арлова

14.01.2023

 

План работы
камісіі па супрацьдзеянню карупцыі
Дзяржаўнай установы адукацыі “Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна”

 на 2023 год

№ п/п

Мерапрыемствы

Адказныя

Срокі рэалізацыі

1. Арганізацыйныя мерапрыемтсвы

1.1.

Распрацоўка і зацвярджэнне плана работы  камісіі па супрацьдзеянню карупцыі
Дзяржаўнай установы адукацыі “Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна” на 2023 г.

Члены камісіі

14.01.2023

1.2.

Правядзенне пасяджэнняў камісіі па супрацьдзеянню карупцыі

загадчык

Студзень, чэрвень 2023 г.

Па меры неабходнасці

1.3.

Аналіз работы камісіі  па супрацьдзеянню карупцыі

загадчык

Студзень 2023 г.

1.4.

Удзел ў нарадах пры загадчыку па пытаннях арганізацыі работы па супрацьдзеянню карупцыі

Члены камісіі

На працягу года

1.5.

Кантроль за абгрунтаванасцю размеркавання педагагічнай нагрузкі

Члены камісіі

Жнівень 2023

1.6.

Аналіз учыненых карупцыйных правапарушэнняў на паставе  інфармацыі, прадстаўленай праваахоўнымі  органамі, у мэтах далейшага папярэджання  магчымых  правапарушэнняў

Члены камісіі

Пры паступленні  такой інфармацыі

2. Справаздачы, удзел у  антыкарупцыйным кантролі

2.1.

Прадастаўленне справаздач па выкананню плана работы камісіі па супрацьдзеянню карупцыі Дзяржаўнай установы адукацыі “Зубкаўскі дзіцячы сад Клецкага раёна” на 2023 г.

Старшыня ППА

Чэрвень, снежань

2023

2.2.

Прадастаўленне дэкларацыі аб даходах і маёмасці

Загадчык

Да 1сакавіка, штогод

2.3.

Кантроль стану і эфектыўнасці супрацьдзеяння карупцыі ва ўстанове дашкольнай адукацыі, аналіз вынікаў маніторынгу

Старшыня ППА

верасень 2023

3. Прававая адукацыя і павышэнне антыкарупцыйнай кампетэнцыі работнікаў

3.1.

Растлумачванне  работнікам установы заканадаўства ў пытаннях супрацьдзеяння карупцыі  на нарадах пры загадчыку

загадчык, старшыня ППА

Верасень 2023

3.2.

Растлумачванне  работнікам установы нарматыўных актаў (Дырэктыва № 1, Дэкрэт № 5), накіраваных на ўмацаванне працоўнай дысцыпліны, парадку

загадчык, старшыня ППА

Пры прыёме на  работу

4. Інфармацыйнае забяспечанне рэалізацыі антыкарупцыйнай палітыкі

4.1.

Размяшчэнне на інфармацыйных стэндах кантактных тэлэфонаў гарачых ліній, інфармацыі сацыальнай рэкламы, накіраваных  на прафілактыку карупцыйных паводзін

 старшыня ППА.

На працягу года

4.2.

Размяшчэнне на сайте ўстановы  інфармацыі аб ажыццяўленні мер па супрацьдзеянню карупцыі

загадчык

На працягу года

4.3.

Размяшчэнне на інфармацыйным  стэндзе інфармацыі аб дзейнасці Папячыцельскага савета

старшыня папячыцельскага савета.

На працягу года

5. Арганізацыя ўзаемадзеяння з законнымі прадстаўнікамі і грамадскасцю

5.1.

Ажыццяўленне асабістага  прыёму грамадзян загадчыкам  дзіцячага сада (асобай яго замяшчаючай)

загадчык

На працягу года

5.2.

Разгляд у адпаведнасці  з заканадаўствам зваротаў грамадзян, змяшчаючых звесткі аб карупцыі, згодна кампетэнцыі загадчыка

Члены камісіі

1 раз ў паўгоддзе

6. Ажыццяўленне кантролю фінансава-гаспадарчай дзейнасці ў мэтах папярэджання карупцыі

6.1.

Ажыццяўленне кантролю за выкарыстаннем  абсталявання, матэрыяльных каштоўнасцей

Загадчык гаспадаркай, загадчык

На працягу года

6.2.

Папярэджанне  фактаў збору грашовых сродкаў для набыцця падарункаў для работнікаў і ўмацавання матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы без удзелу  Папячыцельскага савета

Загадчык

На працягу года

6.3.

Кантроль за дзейнасцю Папячыцельскага  савета

Члены камісіі

На працягу года

6.4.

Кантроль за арганізацыяй харчавання выхаванцаў, выкананне норм  харчавання, грашовых норм

Члены камісіі

На працягу года

6.5.

Кантроль за вядзеннем журналу  ўліку працоўнага часу. Ажыццяўленне праверак адпрацоўкі рабочага часу.

Члены камісіі

На працягу года

6.6.

Ажыццяўленне  кантролю за правільнасцю размеркавання прэмій, надбавак ў адпаведнасці з палажэннямі  аб матэрыяльным  стымуляванні  работнікаў Калектыўнага дагавора

Члены камісіі

Штомесяц

6.7.

Ажыццяўленне  кантроля за арганізацыяй прыёму на работу ( у тым  ліку па сумяшчальніцтву) у адпаведнасці са штатным раскладам, прыняцця іншых кадравых рашэнняў

старшыня ППА

На працягу года

6.8.

Ажыццяўленне  кантролю за правільнасцю прадастаўлення працоўных і сацыяльных водпускаў 

старшыня ППА

На працягу года

згарнуць

ПАЛАЖЭННЕ аб урэгуляванні канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і арганізацыяй адукацыі

                                       ЗАЦВЕРДЖАНА

                          загад загадчыка

27.01.2021 № 16

 

ПАЛАЖЭННЕ

аг.Зубкі

27.01.2021

аб урэгуляванні канфлікту

інтарэсаў паміж работнікамі

і арганізацыяй адукацыі

 

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Дадзенае Палажэнне (далей - Палажэнне) распрацавана на падставе Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. “Аб барацьбе з карупцыяй” і вызначае парадак урэгулявання канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і ўстановай адукацыі, якія ўзнікаюць у работнікаў установы адукацыі ў ходзе выканання iмi працоўных абавязкаў.
  2. Дзеянні дадзенага Палажэння распаўсюджваюцца на ўсіх асоб, якія з’яўляюцца работнікамі ўстановы адукацыі, якія знаходзяцца разам з ёй у працоўных адносінах, па-за залежнасці ад займаемай пасады і выконваючых функцый, а таксама на фізічных асоб, якія супрацоўнічаюць з установай адукацыі на аснове грамадзянска-прававых дагавораў.
  3. Пад канфліктам інтарэсаў у дадзеным Палажэнні разумеецца сітуацыя, пры якой асабістая зацікаўленасць (прамая ці ўскосная) работніка, яго мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў уплывае ці можа паўплываць на належнае выкананне ім сваіх працоўных абавязкаў і пры якой узнікае або можа ўзнікнуць супярэчнасць паміж асабістай зацікаўленасцю работніка і правамі і законнымі інтарэсамі ўстановы адукацыі.
  4. Пад асабістай зацікаўленасцю работніка ўстановы адукацыі разумеецца зацікаўленасць работніка, звязаная з магчымасцю атрымання ім пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў даходаў у выглядзе грошай, каштоўнасцяў, iншай маёмасцi або паслуг маёмаснага характару, iншых маёмасных правоў для сябе або для трэціх асоб.
  5. У аснову работы па кіраванні канфліктам інтарэсаў ва ўстанове адукацыі пакладзены наступныя прынцыпы:

абавязковасць раскрыцця звестак аб рэальным ці патэнцыйным канфлікце інтарэсаў;

індывідуальны разгляд, урэгуляванне і ацэнка рэпутацыйнага і іншых рызык для ўстановы адукацыі пры выяўленні кожнага канфлікту інтарэсаў;

прыватнасць працэсу раскрыцця звестак пра канфлікт інтарэсаў і працэсу яго ўрэгулявання;

захаванне балансу інтарэсаў установы адукацыі і работніка пры ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

ахова работніка ад праследавання ў сувязі з паведамленнем пра канфлікт інтарэсаў, які быў своечасова раскрыты работнікам і ўрэгуляваны (прадухілены) установай адукацыі.

 

ГЛАВА 2

МЕРЫ ПРАФІЛАКТЫКІ КАНФЛІКТУ ІНТАРЭСАЎ

  1. Мэтай прафілактыкі канфліктаў з’яўляецца стварэнне ўмоў дзейнасці для работнікаў установы адукацыі, якія мінімізуюць верагоднасць узнікнення і (або) развіцця канфліктаў інтарэсаў.
  2. У мэтах прафілактыкі канфлікту інтарэсаў паміж работнікамі і ўстановай адукацыі прадугледжваюцца наступныя мерапрыемствы:

удасканаленне арганізацыйна-кадравай структуры ўстановы адукацыі (яе адасобленых і структурных падраздзяленняў) у мэтах выключэння сумеснай працы асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе або знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва (бацькі, муж і жонка, браты, сёстры, сыны, дочкі, а таксама браты, сёстры, бацькі і дзеці мужа і жонкі), калі дадзеная праца звязаная з непасрэднай падпарадкаванасцю або падкантрольнасцю адной з гэтых асоб іншаму;

         удакладненне і аптымізацыя працоўных абавязкаў работнікаў установы адукацыі;

        усталяванне эфектыўнай сістэмы кантролю за выкананнем работнікамі ўстановы адукацыі сваіх працоўных абавязкаў, захаваннем прадугледжаных заканадаўствам забарон і абмежаванняў;

правядзенне ўстановай адукацыі асветніцкай і ідэалагічнай работы, накіраванай на распаўсюджванне ведаў аб канфліктах інтарэсаў, прычынах іх узнікнення, парадку іх прадухілення і ўрэгулявання;

  1. З мэтай прафілактыкі канфлікту інтарэсаў работнікі ўстановы адукацыі не маюць права:

аказваць садзейнічанне мужу (жонцы), блізкім родным або сваякам у ажыццяўленні прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем службовага становішча;

выконваць iншыя аплатныя работы, не звязаныя з выкананнем сваіх працоўных абавязкаў па месцы асноўнай работы (акрамя выкладчыцкай (у частцы рэалізацыі зместу адукацыйных праграм), навуковай, культурнай, творчай дзейнасці і медыцынскай практыцы), калі іншае не ўстаноўлена заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

удзельнічаць асабіста або праз давераных асоб у кіраванні камерцыйнай арганізацыяй, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь;

прымаць маёмасць (падарункі), за выключэннем сувеніраў, якія ўручаюцца пры правядзенні пратакольных і іншых афіцыйных мерапрыемстваў, або атрымліваць іншую выгаду для сябе або для трэціх асоб у выглядзе працы, паслугі ў сувязі з выкананнем працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у асабістых, групавых і іншых пазаслужбовых інтарэсах інфармацыю, якая змяшчае звесткi, што складаюць ахоўную законам тайну, атрыманую пры выкананні сваіх працоўных абавязкаў;

выкарыстоўваць у пазаслужбовых мэтах сродкі фінансавага, матэрыяльна-тэхнічнага і інфармацыйнага забеспячэння, iншую маёмасць установы адукацыі.

  1. Работнікі абавязаны кіравацца інтарэсамі ўстановы адукацыі без уліку сваіх асабістых інтарэсаў, інтарэсаў сваіх сваякоў і сяброў пры прыняцці рашэнняў па дзелавых пытаннях і выкананні сваіх працоўных абавязкаў, а таксама пазбягаць (калі магчыма) сітуацый і абставін, якія могуць прывесці да канфлікту інтарэсаў. 

ГЛАВА 3

ПАРАДАК ПРАДАСТАЎЛЕННЯ ЗВЕСТКІ Аб КАНФЛІКЦЕ  ІНТАРЭСАЎ І ПРАВЕРКА ІНФАРМАЦЫІ, ЯКАЯ ПАСТУПІЛА АБ  КАНФЛІКЦЕ ІНТАРЭСАЎ

  1. Абавязкі па прадухіленні і ўрэгуляванні канкрэтных канфліктаў інтарэсаў ускладаюцца на работнікаў – удзельнікаў канфліктаў, работніка, адказнага за работу з кадрамі, камісію па супрацьдзеянні карупцыі.
  2. Звесткі аб канфліктах інтарэсаў з удзелам канкрэтных работнікаў установы адукацыі могуць быць атрыманы:

ад саміх работнікаў, кіраўнікоў іх структурных падраздзяленняў;

са зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, публікацый у сродках масавай інфармацыі;

у выніку сумеснага аналізу наяўных звестак аб асабістых інтарэсах работнікаў установы адукацыі і выкананых ім працоўных абавязках;

з іншых крыніц.

  1. Каардынацыю дзейнасці па выяўленні канфліктаў інтарэсаў ажыццяўляе кіраўнік установы адукацыі.
  2. Работнікі ўстановы адукацыі самастойна ўсталёўваюць наяўнасць прыкмет рэальнага або патэнцыйнага канфлікту інтарэсаў і неадкладна дакладной запіскай паведамляюць свайго кіраўніка, у непасрэднай падпарадкаванасці якога знаходзяцца, аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў.
  3. Кіраўнікі структурных падраздзяленняў, старшыня камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, работнік, які вядзе работу з кадрамі пры выяўленні прыкмет рэальнага або патэнцыйнага канфлікту інтарэсаў неадкладна паведамляюць кіраўніка ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў дакладной запіскай, у якой падрабязна паказваецца сутнасць канфлікту інтарэсаў, прычына і час яго ўзнікнення, стаўленне работніка да ўзнікнення канфлікту інтарэсаў (субектыўныя і абектыўныя фактары), значнасць канфлікту інтарэсаў.
  4. Непасрэдны кіраўнік работніка пры атрыманні дакладной запіскі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў даводзіць дакладной запіскай да ведама кіраўніка ўстановы адукацыі аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў, да дакладной запіскі дадаецца дакладная запіска работніка ўстановы адукацыі і дадатковыя матэрыялы, якія характарызуюць сутнасць канфлікту інтарэсаў.
  5. Кіраўнік установы адукацыі пры атрыманні матэрыялаў аб узнікненні (магчымасці ўзнікнення) канфлікту інтарэсаў прымае неадкладнае рашэнне аб яго прадухіленні (урэгуляванні), альбо пры неабходнасці арганізуе правядзенне дадатковай праверкі.

Дадатковая праверка праводзіцца ўпаўнаважанай асобай або камісійна ў трохдзённы тэрмін ад моманту атрымання матэрыялаў.

  1. Установа адукацыi бярэ на сябе абавязацельства канфідэнцыйнага разгляду прадстаўленых звесткі і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў.
  2. Па выніках праверкі інфармацыі, якая паступіла, выносіцца рашэнне зяўляецца ці не зяўляецца сітуацыя, якая ўзнікла (здольная ўзнікнуць) канфліктам інтарэсаў.

Сітуацыя, якая не зяўляецца канфліктам інтарэсаў, не мае патрэбы ў спецыяльных спосабах ўрэгулявання.

 

ГЛАВА 4

ПАРАДАК І СПОСАБЫ ЎРЭГУЛЯВАННЯ КАНФЛІКТАЎ ІНТАРЭСАЎ

  1. Канчатковае рашэнне аб парадку прадухілення або ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў прымае кіраўнік установы адукацыі.
  2. У выпадку, калі канфлікт інтарэсаў мае месца, то могуць быць выкарыстаны наступныя спосабы яго ўрэгулявання:

уручэнне работніку пісьмовых рэкамендацый аб прыняцці мер па прадухіленні або ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў;

адхіленне работніка ад здзяйснення дзеянняў па рабоце, якія выклікаюць або здольны выклікаць у яго канфлікт інтарэсаў (выключэнне работніка са складу камісіі або рабочай групы; забарона работніку прымаць удзел у галасаванні пры захаванні права на ўдзел у абмеркаванні; абмежаванне доступу да пэўных звестках на перыяд ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў і іншыя);

перавод работніка ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь, з пасады, выкананне абавязкаў па якой выклікала або можа выклікаць канфлікт інтарэсаў, на іншую раўназначную пасаду;

перагляд і змяненне працоўных абавязкаў работніка;

перадача работнікам маёмасці, якая належыць яму і зяўляецца асновай узнікнення канфлікту інтарэсаў, у даверанае кіраванне;

адмова работніка ад сваёй  асабістай зацікаўленасці, якая спараджае канфлікт з інтарэсамі ўстановы адукацыі;

звальненне па ўзгодненню бакоў, калі канфлікт інтарэсаў носіць пастаянны і неадольны характар;

выкарыстанне іншых спосабаў вырашэння канфлікту.

  1. Пры прыняцці рашэння аб выбары канкрэтнага спосабу ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў важна ўлічваць значнасць асабістай зацікаўленасці работніка і верагоднасць таго, што асабісты інтарэс будзе рэалізаваны ў шкоду інтарэсам установы адукацыі.
  2. У выпадку адмовы работніка ад прыняцця мер па прадухіленні і ўрэгуляванні канфлікту інтарэсаў кіраўнік установы адукацыі прымае рашэнне ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь
згарнуць

Нарматыўныя дакументы

Меню раздзела