Парады кіраўніка фізічнага выхавання

Гульня "Гімнастыка ў радасць"

Паважаныя дарослыя!

Прапануем Вам азнаёміцца з гульнёй  "Гімнастыка  ў радасць" і адказаць на пытанне: "Ці дазваляе Ваш выбар адзення для дзіцяці выканаць дадзенае патрабаванне да ранішняй гімнастыкі нам у дзіцячым  садзе?"

згарнуць

Сумесныя заняткі спортам дзяцей і бацькоў.

 

Здароўе дзяцей - самае галоўнае для бацькоў, але на жаль большасць бацькоў самакрытычна ацэньваюць свой удзел у фізічным выхаванні дзяцей, спасылаючыся на шэраг прычын, якія перашкаджаюць ім праявіць сябе.

У фізічным выхаванні галоўным з'яўляецца фарміраванне фізкультурна-гігіенічных навыкаў. Навыкі выразнага рэжыму і сну, рацыянальнага правядзення вольнага часу, ранішняя гімнастыка, водныя працэдуры - усё гэта ператвараецца ўу прынцыпы арганізацыі кожнага дня.

Сумесныя заняткі прыносяць наступныя станоўчыя вынікі:

  • гульні ўсёй сям'ёй ствараюць спрыяльны мікраклімат у сям'і;
  • абуджаюць у бацькоў цікавасць да ўзроўню "рухальнай сталасці" дзяцей і спрыяюць развіццю ў дзяцей рухальных навыкаў у адпаведнасці з іх узростам і здольнасцямі;
  • паглыбляюць узаемасувязь бацькоў і дзяцей;
  • даюць магчымасць пазаймацца фізкультурай за кароткі адрэзак часу не толькі дзіцяці, але і даросламу;
  • дазваляюць з карысцю праводзіць той вольны час, які бацькі прысвячаюць дзіцяці, спрыяюць усебаковаму развіццю дзіцяці.

Мы звыкла звяртаем увагу на тое, што дзеці заседжваюцца каля тэлевізара. Нам самім неабходна старацца пераадолець гледачовую ўсяеднасць, тады вызваліцца час для прагулак, гульняў на свежым паветры. Справа не ў тым, каб "адцягнуць" ад тэлевізара,  а паспрабаваць зрабіць яго памочнікам. Сродкі масавай інфармацыі  даюць шырокую інфармацыю па фізічнай культуры і спорце. З перадач заўсёды можна запазычыць для сваёй сям'і цікавыя практыкаванні, гульні, конкурсы, эстафеты. Галоўнае - глядзець правільныя перадачы!

Каб зацікавіць дзяцей і прыцягнуць іх да заняткаў ранішняй гімнастыкай і спорту, рэкамендуецца рабіць практыкаванні разам з імі. Калектыўныя практыкаванні праходзяць заўсёды цікава, весела, з запалам і, безумоўна, прыносяць карысць і дзецям і дарослым. Асноўны прынцып, якога павінны прытрымлівацца бацькі - падаваць усё ў выглядзе гульні. Вясёлы тон, жарт, смех, актыўны ўдзел дарослага заўсёды захапляюць дзіця, натхняюць яго фантазію і выклікаюць у яго станоўчыя эмоцыі.

Калі рэгулярна займацца фізкультурай, то такія праблемы, як скаліёз ці плоскаступнёвасць у вашага дзіцяці, нават не ўзнікнуць.

Бацькам, якія вырашылі заняцца з дзецьмі практыкаваннямі, неабходна выконваць некаторыя правілы:

  • стварыць атмасферу, пры якой дзіцяці самому будзе цікава займацца;
  • сачыць за часам заняткаў, каб не выклікаць у дзяцей ператамлення (ад 10 да 20 хвілін);
  • не прымушаць і не настойваць; • чаргаваць практыкаванні.

Некалькі парад для прыцягнення дзяцей да спорту:

  • важна зразумець інтарэсы і памкненні дзяцей;
  • можна набыць у хату спартыўны комплекс;
  • гуляць з дзіцем у рухомыя гульні, хваліце і заахвочвайце.

Важна, каб у дзіцяці быў прыклад, як весці рухомы лад жыцця, і тады ў яго абавязкова з'явіцца спартыўная цікавасць займацца фізкультурай і дасягаць новыя вяршыні з падтрымкай бацькоў!

Крыніца:

https://nsportal.ru/detskiy-sad/fizkultura/2019/12/24/konsultatsiya-dlya-roditeley-sovmestnye-zanyatiya-sportom-detey-i

 

Выхавальнік                                                                                   Дорына Я.І.

згарнуць

Парады па захаванню правільнай выправы

 

       Парушэнні выправы прыводзяць да сур'ёзных захворванняў хрыбетніка і ўнутраных органаў, пагаршэнню кровазабеспячэння галаўнога мозгу і, як следства, да стамляльнасці і нават да парушэнняў фізічнага і псіхічнага развіцця.

       Рэальнасць такая, што фактараў рызыкі парушэнняў выправы становіцца ўсё больш. Маларухомы лад жыцця, неспрыяльная экалагічная сітуацыя, павелічэнне частаты хранічных захворванняў у дзяцей прыводзяць да парушэнняў развіцця апорна-рухальнага апарата. Камп’ютар, камп’ютарныя гульні, гульнявыя прыстаўкі, тэлебачанне прыводзяць да яшчэ большага зніжэння актыўнасці, прымушаюць дзіця працяглы час знаходзіцца ў статычнай позе. Калі дзіця доўга знаходзіцца ў няёмкай позе, няправільна ляжыць, сядзіць ці ходзіць, тое можа сфарміравацца няправільны тып выправы са ўсімі вынікаючымі адгэтуль наступствамі. Каб гэтага не адбылося, неабходна выхоўваць у дзіцяці ўменне прымаць позу правільнай выправы і захоўваць яе працяглы час пры сядзенні, стаянні і хадзе.

     Фарміраванне правільнай выправы - складаны і працяглы працэс. Каб дасягнуць станоўчых вынікаў, неабходна клапаціцца аб правільнай выправе дзяцей з дзіцячага ўзросту.

Агульныя рэкамендацыі:

       Прывівайце любоў да правільных паставаў, пераканайце дзіця, што яны зручней і менш стомныя, тады навык будзе ўстойлівым, на ўсё жыццё.

       Прафілактычныя агляды трэба рабіць дома адзін раз на два тыдні. Чым раней выявіцца праблема, тым лягчэй яе вырашыць;

      Дзіця павінна сядзець так, каб ногі, спіна, рукі мелі апору. Вышыня стала павінна быць на 2–3 см вышэй локця апушчанай рукі вашага дзіцяці, калі ён сядзіць.

       Вышыня крэсла не павінна перавышаць вышыню галёнкі. Калі ногі не дастаюць да падлогі, трэба падставіць лаўку, каб тазасцегнавыя і каленныя суставы былі сагнутыя пад прамым кутом. Спіна павінна ўшчыльную дакранацца спінкі крэсла, захоўваючы паяснічны выгін.

       Спаць рэкамендуецца на цвёрдай і роўнай пасцелі з невысокай падушкай.    Ложак павінен быць на 20-25см. больш, чым рост дзіцяці. Прывучыце дзіця спаць на спіне ці на баку, а не на жываце ці скруціўшыся абаранкам.

        Рацыянальны рэжым (паўнавартаснае харчаванне, сон, чаргаванне розных відаў дзейнасці, прагулкі).

        Рэгулярна выконвайце практыкаванні для правільнай выправы.

        Асноўнымі сродкамі фарміравання правільнай выправы з'яўляюцца заняткі фізічнымі практыкаваннямі і фізічная актыўнасць.

  1. Стоячы ля сцяны. Прыняць становішча правільнай выправы: жывот уцягнуць, плечы разгарнуць, ногі выпрастаць, галаву прыпадняць. Адысці ад сцяны на адзін крок і праверыць правільнасць выправы. Утрымліваць позу 5-10 сяк.
  2. Стоячы ў сцяны ў становішчы правільнай выправы. Прысесці з прамой спіной, якая тычыцца сцяны, і ўстаць, не адхіляючыся ад яе.
  3. Стоячы ў сцяны ў становішчы правільнай выправы. Выканаць рухі рукамі наперад, уверх, у бакі, на пояс; павольна падняць сагнутую нагу, захапіўшы яе рукамі, прыціснуць да тулава, не адрываючыся ад сцяны.
  4. Стоячы, рукі за галавой, дыханне адвольнае. Спачатку адвесці рукі ў бакі, затым падняць іх уверх і прагнуцца. Замерці ў гэтым становішчы на ​​2-4 сяк. затым вярнуцца ў зыходнае становішча.
  5. Стоячы на ​​крок ад сцяны, дакранаючыся сцяны далонямі. Прагнуцца як мага больш назад і ўтрымліваць позу 3-5сяк., затым вярнуцца ў зыходнае становішча.

     6.Стоячы ногі паасобку. Пакласці на галаву прадмет (кнігу, мяшочак з крупамі). Выканайце прысяданні, трымаючы роўна галаву і спіну, так каб прадмет не зваліўся.

  1. Хада з прадметам (мяшочкам, кнігай) на галаве з захаваннем правільнай выправы.

    Выконваючы гэтыя парады, праз некаторы час вы заўважыце, якія ў вашых дзяцей сталі прыгожыя, упэўненыя рухі, як змянілася да лепшага іх выправа. Здароўя вам і вашым дзецям!

 

Крыніца: http://sch2.lyahovichi.edu.by/ru/main.aspx?guid=8211

 

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                                 Дорына Я.І.

згарнуць

ГІГІЕНІЧНЫЯ ПАТРАБАВАННІ ДА СПАРТЫЎНАЙ ФОРМЫ І АБУТКУ НА ЗАНЯТКАХ ФІЗІЧНАЙ КУЛЬТУРЫ ВА ЎСТАНОВЕ ДАШКОЛЬНАЙ АДУКАЦЫІ

Фізкультурай каб займацца -

У форму трэба апранацца!

А ў адзенні паўсядзённым,

Займацца нават шкодна!

      Фізкультурныя заняткі - асноўная форма сістэматычнага навучання дзяцей фізічным практыкаванням.

  Значэнне заняткаў заключаецца ў комплексным фарміраванні культуры рухаў, сістэматычным ажыццяўленні аздараўленчых, адукацыйных і выхаваўчых задач, выкананне якіх забяспечвае фізічнае развіццё, функцыянальнае ўдасканаленне арганізма, умацаванне здароўя дзіцяці, набыццё ім правільных рухальных навыкаў, выхаванне фізічных якасцей і эмацыйна-станоўчых адносін да фізкультуры і спорту, усебаковае развіццё асобы.

     Фізкультурны занятак абавязкова патрабуе захавання тэхнікі бяспекі пры яго правядзенні. Адной з абавязковых умоў яе захавання з'яўляецца наяўнасць спартыўнай формы ў дзяцей.

    Неабходна памятаць, што падчас фізічных практыкаванняў павялічваецца потаадлучэнне, таму калі дзіця надзене шорты на калготы, яно спацее, у сувязі з гэтым асноўным патрабаваннем пры правядзенні фізкультуры ў памяшканні з'яўляецца абавязковае апрананне шкарпэтак. Таксама варта ведаць, што ў гэтым жа адзенні, у адпаведнасці з санітарнымі патрабаваннямі, нельга знаходзіцца далей у групавым пакоі, гэта значыць у вашага дзіцяці павінна быць спецыяльная форма для заняткаў фізкультурай, якая апранаецца непасрэдна перад заняткам і здымаецца пасля яго.

     Адзенне дзяцей павінна быць чыстае, сухое, з матэрыялаў, якія валодаюць добрай цепла - праводнасцю, адпавядаць памеру дзіцяці і не абмяжоўваць яго рухаў. Абутак павінен адпавядаць памеру ступні, каб не абмяжоўваць нагу і не парушаць кровазварот, быць лёгкім і зручным, падэшва – мяккай і гнуткай.

          Спартыўная форма для заняткаў фізічнай культурай:

         1.Фуфайка павінна быць выраблена з несінтэтычных, якія дыхаюць матэрыялаў, без дэкаратыўных элементаў, якія засяроджваюць увагу дзяцей. Пажадана, каб ва ўсіх дзяцей былі фуфайкі пэўнага колеру. Гэта выпрацоўвае ў дзяцей камандны дух пры правядзенні эстафет і спартыўных свят.

    2.Шорты павінны быць нешырокія, не ніжэй каленаў. Многія дзеці прыходзяць на занятак у брыджах, што перашкаджае ім выконваць асноўныя віды руху, такія як скачкі, бег і інш.

    3.Абутак. Неабходна мець тапкі або кеды на прагумаванай падэшве, яны не слізгаюць пры выкананні практыкаванняў. За кошт тонкай падэшвы дзеці мімаволі праводзяць прафілактыку плоскаступнёвасці.

        4.Шкарпэткі. Шкарпэткі лепш не надта цёплыя, прызначаныя для частых пранняў.

    Крыніца: Спецыфічныя санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі ад 07.08.2019

Падрыхтаваў кіраўнік фізічнага выхавання                                  Дорына Я.І.

згарнуць

Роля фізічных практыкаванняў у жыцці дзіцяці

Роля фізічных практыкаванняў у жыцці дзіцяці.

      Рост і развіццё дзіцяці - складаны працэс. Развіццё шкілета ў гэтым узросце яшчэ не скончана, пад уплывам вялікай і нераўнамернай нагрузкі ён можа лёгка дэфармавацца. Таму бацькі павінны ўважліва сачыць за тым, каб дзіця правільна сядзела, правільна рухалася. Бо пры парушэнні выправы, асабліва ў перыяд росту, пагаршаецца дзейнасць шматлікіх органаў: дыхання, кровазвароту, стрававання, а таксама рухальнага апарата.

    Дзейнасць сардэчна - сасудзістай сістэмы ў дашкольнікаў добра прыстасавана да патрабаванняў арганізма, а фізічныя практыкаванні добра яе трэніруюць, дзякуючы чаму паляпшаецца рэгуляцыя сардэчнай дзейнасці, праца сэрца становіцца больш эканамічнай.

   У выніку развіцця дыхальнай мускулатуры аб'ём лёгкіх павялічваецца. Але насавыя і лёгачныя праходы ў дзяцей параўнальна вузкія, што прыводзіць да дрэннай вентыляцыі лёгкіх і некаторага застою паветра, а запатрабаванне арганізма ў кіслародзе вялікая. Вось чаму так неабходны гульні, практыкаванні на свежым паветры. Пры гэтым неабходна сачыць за правільнасцю ўдыху і выдыху пры выкананні рухаў.

    Розныя групы цягліц у дашкольнікаў развіты неаднолькава. Асабліва важна дасягнуць раўнамернага развіцця тых цягліц спіны, брушнога прэса і плячэй, якія будуць спрыяць выпрацоўцы правільнай выправы. У гэтым таксама істотную ролю адыграюць фізічныя практыкаванні.

    Адным з кампанентаў росту і развіцця з'яўляецца развіццё рухаў. У дашкольнікаў яшчэ няма выразнасці рухаў пры хадзе, для бегу характэрны не лёгкі і рытмічны, а дробны крок. Дзеці гэтага ўзросту ахвотна гуляюць з мячом, але злавіць мяч, далёка яго кінуць, патрапіць у цэль ім яшчэ цяжка, бо іх рухі недастаткова ўзгодненыя, слаба развіты вакамер.

     Бег, скачкі, кіданні - тыя рухальныя ўменні, якія дзіця павінна асвоіць да школы. Наколькі паспяхова дзіця гэта зробіць, залежыць ад яго спрыту, хуткасці, сілы і цягавітасці, гэта значыць ад развіцця асноўных рухальных якасцяў.

    Дзіця авалодвае неабходнымі рухальнымі навыкамі паступова, таму неабходна выконваць пэўную паслядоўнасць у засваенні рухаў, правільна спалучаць асноўныя віды рухаў і практыкаванняў.

     Вось некаторыя рэкамендацыі:

     спалучаць розныя віды хадзьбы з відамі бегу (дапамагае арыентавацца ў прасторы, рухацца ў зададзеным напрамку),

     практыкаванні на раўнавагу: засваенне хадзьбы і бегу на паменшанай і прыпаднятай ад зямлі пляцоўцы апоры;

      навучанне скачкам: ад простых практыкаванняў у падскокванні на месцы да больш складаных - саскокванні, скачкам у даўжыню з месца і з прасоўваннем наперад;

         гульні і практыкаванні з мячом: пракатванне мяча, кіданне яго аб зямлю, у цэль, на дальнасць;

        практыкаванні ў лажанні: ад нескладаных практыкаванняў у поўзанні, пералажанні да - залазання на гімнастычную сценку, лесвіцу.

 

      Крыніца: Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі для ўстаноў дашкольнай адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання.-Мінск: Нац. ін-т адукацыі, 2023.

 

Падрыхтаваў:  кіраўнік фізічнага выхавання  Дорына Я.І.

 

 

 

 

 

згарнуць